en geeft antwoord op al je vragen
Waarmee kunnen we je helpen? Op deze pagina kan je het snelst hulp vinden. Hieronder geven we per onderwerp antwoord op zoveel mogelijk vragen. Bijvoorbeeld wat de levertijd is en hoe je je bestelling kan volgen. Staat het antwoord dat je zoekt er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Bestellen en Betalen
Uitleg bestelproces
Zonder account
Je kan direct, zonder in te loggen, een aankoop doen.
Met account
Het voordeel van een account is dat je bij meerdere keren bestellen, maar één keer je gegevens hoeft in te vullen. De website onthoudt ook je bestelhistorie, zodat je eenzelfde bestelling gemakkelijk opnieuw kunt doen.
Hoe zoek ik een artikel?
Je kan op verschillende manieren een product zoeken. Met behulp van de zoekbalk rechtsboven kan je gericht zoeken op een gewenste zoekterm of artikelnummer. Je kan bijvoorbeeld zoeken op ‘heftruck’ of ’60-008-1820’.
Je kan ook zoeken door te bladeren door de verschillende categorieën. Begin door in de navigatie bovenaan de pagina een keus te maken, bijvoorbeeld ‘Boeken’. Daarna kies je in de subcategorie een onderwerp, bijvoorbeeld ‘Intern transport’. Als je op de gewenste categorie of het gewenste onderwerp klikt, worden je zoekresultaten zichtbaar.
Soms heb je nog de mogelijkheid om filters toe te passen. Deze vind je links naast je zoekresultaten. Je kan bijvoorbeeld filteren op kenmerken als cursuscode, taal of opleiding.
Geen bevestiging ontvangen
Het kan een paar minuten duren voordat je een bevestigingsmail ontvangt. Het kan ook zijn dat de email in je Ongewenste e-mail of Spambox terecht is gekomen. Als je dan nog steeds geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.
Kan ik een postbusadres opgeven als verzendadres?
Omdat bij een postbusadres niemand aanwezig is om het pakket in ontvangst te nemen, adviseren wij geen postbusadres te gebruiken als verzendadres.
Betaalwijzen bij Ondile
Bij Ondile betaal je met iDeal. Tijdens het betaalproces wordt je omgeleid naar de betaalomgeving van je bank. Deze betaalwijze wordt direct afgeschreven van je rekening.
Verzenden en bezorging
Wat is de levertijd?
Natuurlijk doen we er alles aan je bestelling zo snel mogelijk te leveren. Desondanks kunnen de levertijden per product variëren. Dit geven we bij de beschrijving van elk product aan. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een bevestiging met Track & Trace code, waarmee je de zending kunt volgen.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Je ontvangt van ons per e-mail een verzendbevestiging met daarin een UPS Track & Trace code, waarmee je de de zending kunt volgen. Het kan zijn dat de e-mail in je Ongewenste e-mail of Spambox terecht is gekomen. Als je dan nog steeds geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.
Onze brievenbuspost heeft geen Track & Trace, maar ontvang je natuurlijk wel zo snel mogelijk.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Je bestelling wordt door ons printbedrijf met de grootste zorg verpakt. Als je je bestelling ontvangt hoor deze als volgt verpakt te zijn:
- In een kartonnen doos
- Boek(en) zit(ten) ter bescherming in een seal
- Pakbon
- Retourformulier
Mocht onverhoopt je bestelling niet juist verpakt of beschadigd zijn, vragen we je contact met ons op te nemen zodat we hier een oplossing voor kunnen vinden.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen vanaf € 75 rekenen wij geen verzendkosten. Tot € 75 rekenen wij € 6,75 verzendkosten per bestelling.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als het past, versturen we je pakket als brievenbuspost. Daar hoef je niet voor thuis te blijven.
De overige pakketten versturen we via UPS. UPS biedt je pakket één keer aan, als je dan niet thuis bent wordt je pakket afgegeven op een UPS access point bij jou in de buurt. Via de Track & Trace kan je zien op welk access point je je pakket kan ophalen en tot wanneer.
Mijn ontvangen bestelling klopt niet
Onze excuses als je een of meerdere artikelen hebt ontvangen die niet in je bestelling horen. Stuur het artikel naar ons terug en geef aan dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Natuurlijk zijn de kosten van deze retourzending voor onze rekening.
Als je een verkeerd artikel hebt gekregen in plaats van je bestelde artikel, vragen we je een nieuwe bestelling te plaatsen.
Retourneren
Hoe stuur ik een artikel retour?
Volg de volgende stappen:
- Vraag via een retourcode aan. Telefonisch worden geen retourcodes verstrekt.
- Vermeld in je mailbericht duidelijk de volgende informatie:
- Het ordernummer van de bestelling
- Je naam, je adres en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent
- De reden waarom je de bestelling wilt retourneren
- Onvolledig ingevulde mails worden niet in behandeling genomen
- De retourcode dient duidelijk op de omsluitende originele retourverpakking bij de adressering vermeld te worden
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
De kosten voor het terugsturen van de bestelling zijn voor eigen rekening, tenzij er sprake is van een door Ondile of een derde partij gemaakte fout.
Kan ik mijn retourzending volgen?
Als je een retourzending afgeeft bij een pakketpunt van PostNL, krijg je een Track & Trace code waarmee je je zending kunt volgen.
Wanneer wij vervolgens je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een retourbevestiging per e-mail. In deze e-mail vermelden we ook gelijk het te ontvangen bedrag.
Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op. We helpen je graag verder.
Terugbetaling
De verwerking van een retourzending kan tot 5 werkdagen werkdagen duren. Wanneer je retourzending is verwerkt, wordt het bedrag zo snel mogelijk teruggestort naar de bij ons bekende betaalgegevens. Na verwerking kun je je terugbetaling binnen 5 werkdagen op je bankrekening verwachten.
Voorwaarden retourneren
Aan het retourneren van een artikel, stellen wij de volgende voorwaarden:
- Maatwerkboeken (voor school of bedrijf) kunnen niet geretourneerd worden
- Ondile aanvaardt uitsluitend retourzendingen in de originele verpakking
- De boeken of ringbanden moeten onbeschadigd zijn
- De originele doorzichtige seal om de boeken moet intact zijn en niet beschadigd
- Ondile accepteert uitsluitend retourzendingen die voorzien zijn van een retourcode
Herroepingsrecht
We zijn volgens de wet verplicht je via onderstaande tekst te informeren over het herroepingsrecht. Alles wat hier staat beschreven, hebben we duidelijker beschreven in alle vragen en antwoorden onder het onderwerp Retourneren. Indien je nog vragen hebt, kan je altijd contact met ons opnemen.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zult u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Maatwerk producten die u via deze webwinkel koopt worden op maat volgens de door u ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Mijn account
Mijn account
Klik op Aanmelden rechtsboven op elke pagina, om een account aan te maken. Je hebt tijdens het afronden van je bestelling eveneens de gelegenheid een account aan te maken.
Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?
Onderaan elke pagina kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief. Vul je e-mailadres in en nadat je op ‘verzenden’ hebt gedrukt, ontvang je een bevestiging per e-mail met daarin een link waarmee je je aanmelding bevestigd.
Als je de bevestiging per e-mail of na je bevestigde aanmelding de nieuwsbrief niet ontvangt, check dan je spam of ongewenste e-mail.
Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Afmelden voor de nieuwsbrief kan je via de link onderaan in de e-mail doen.
Inloggen lukt niet
Kan je niet inloggen? Controleer dan of je je e-mailadres en / of wachtwoord juist hebt ingevoerd.
Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’ en vul je e-mailadres in.
Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Log in op je account en ga dan naar 'Gegevens aanpassen' of 'Bewerk je profiel'. Hier kan je gemakkelijk al je gegevens wijzigen.
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?
Log in op je account en ga dan naar 'Gegevens aanpassen' of 'Bewerk je profiel'. Hier kan je gemakkelijk je e-mailadres wijzigen.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op je account en ga dan naar 'Gegevens aanpassen' of 'Bewerk je profiel'. Hier kan je gemakkelijk je wachtwoord wijzigen.
Ik wil mijn account verwijderen
Neem als je je account wilt verwijderen contact met ons op via of via het contactformulier.
Doe dit met het e-mailadres dat bij ons bekend is. Dit is belangrijk voor ons om je account te kunnen verwijderen.
Houd er rekening mee dat we je account alleen kunnen verwijderen als:
- Je geen openstaande facturen meer hebt
- Je geen terugbetalingen meer van ons moet krijgen
- Je geen bestellingen meer in het verzendproces hebt zitten
Heb je minder dan 14 dagen geleden een bestelling geplaatst? Dan wordt je account pas verwijderd wanneer de retourtermijn van 14 dagen verstreken is.