HOE MAKEN WE HET?
Bij het ontwikkelen van lesmateriaal volgen we altijd dezelfde stappen, zodat de kwaliteit van ons materiaal constant is.
Idee
We hebben een idee, bespreken dat met ons team en stellen het doel vast
Concept
We vertalen het doel naar een concept en zetten dit op papier
Auteur
Ons concept sturen we naar een van onze vaste auteurs. Zij creëren de tekstuele inhoud
Redacteur
Zodra de inhoud terugkomt van de auteur, wordt de volledige tekst gelezen door ons eigen redactieteam
DTP’er
Als we tevreden zijn over de inhoud, wordt het boek opgemaakt een van onze dtp’ers. Zij geven het boek vorm en zorgen ervoor dat de tekst visueel ondersteunt wordt door afbeeldingen, infographics en tabellen
Controle
Als het lesmateriaal af is, wordt het door iemand anders uit ons team gecontroleerd. Zowel de tekst als de opmaak wordt extra gecheckt
Definitief
Na eventuele aanpassingen is het materiaal definitief en kunnen onze klanten er gebruik van maken
Onze visie en lesmethode
Onze visie op onze lesmethode en lesmateriaal is:
‘’Kwalitatieve up-to-date inhoud op een passend niveau, op aantrekkelijke, uitdagende en leuke wijze vertaald voor de gebruiker’’
Hoe interpreteren wij dit didactische uitgangspunt:
- De lesstof moet van gemakkelijk naar moeilijk worden opgebouwd. Je moet eerst over basiskennis beschikken om daarna naar meer diepgang te kunnen gaan
- Een heldere opbouw van algemeen naar meer specifiek
- Praktisch herkenbaar
Vanuit deze uitgangspunten maken wij lesmateriaal dat we modulair opbouwen, zodat dit voor meerdere doelgroepen en sectoren bruikbaar is. Dit maakt een gemakkelijke uitwisseling en doorstroming tussen (vak)opleidingen mogelijk.
Onze lesmethode is:
- Actueel
- Opbouwend
- Praktijkgericht
- Toegankelijk